Will Schwalbe i El Club de lectura del final de la teva vida

Tot i que sortim una mica tard, perquè m’hagués agradat tenir aquesta entrada enllestida abans de la sessió del Club, el propòsit d’aquest escrit és proporcionar informació sobre la lectura d’aquest mes: El Club de lectura del final de la teva vida, de Will Schwalbe. La veritat és que, en tractar-se d’un relat autobiogràfic, ja tenim bastanta informació sobre l’autor, però afegim algun detallet més.

Comencem amb algunes fotografies per posar cara als protagonistes. A la primera, teniu una escena de família de finals dels anys 60 (el Will Schwalbe és el de l’esquerra). Les altres fotografies que us he seleccionat són: una del Will i la Mary Anne, la gran protagonista del relat, al 2001; una altra de la Mary Anne en una de les seves estades a l’Afganistan i, per últim, una imatge actual de l’autor.

I altres dades que us volia proporcionar per a complementar la informació que ja coneixem gràcies al llibre són:

  • L’editorial que dirigia Will Schwalbe en iniciar el relat era Hyperion Books. Abans d’això va ser periodista.
  • A mesura que avancem en la lectura, veiem com en Will deixa la seva feina d’editor per a dedicar-se a la publicació d’una pàgina web sobre cuina. Si teniu curiositat per fer-li una ullada és Cookstr.com.
  • El Club de lectura del final de la teva vida va ser el seu primer llibre. Després n’ha publicat un altre, escrit amb David Shipley. Es tracta d’Enviar. Manual de estilo del correo electrónico.
  • Us deixo també l’enllaç al seu compte de Twitter per si el voleu seguir: @WillSch

Altres enllaços que us poden interessar:

Aquest llibre ha seduït ja multitud de lectors nord-americans, no se sap si perquè parla de la mort o dels llibres. Potser perquè, com afirma el seu autor: “Tots estem junts en el club de lectura del final de la nostra vida, tant si ens n’adonem com si no; cada llibre que llegim bé podria ser l’últim, cada conversa, la definitiva”.
Anuncis

Un pensament sobre “Will Schwalbe i El Club de lectura del final de la teva vida

  1. Hola a tots,
    Jo he trobat frases que em van agradar i em van fer veure detalls que no hi tenia en conta quand llegia:
    – A la mare i a mi ens fascinàven les línies inicials de les novel-les “Els nens van arribar d’hora per a l’execució a la forca” d’Els pilars de la Terra, de Ken Follet.

    – La primera línia de Howards End, d’E.M. Forster “Bé podriem començar amb les cartes de Helen a la seva germana”. Es el “Bé podriem” el que captiva

    – La paràbola de Maugham; “Una vegada, un mercader va enviar al seu servent al mercat a comprar queviures. Al cap de poca estona, el servent va tornar, blanc i tremolós, i diguè: “Senyor, fa un moment, quan era a la plaça, hi havia una dona que m’empenyia enmig de la gentada i, quan m’he girat, he vist que era la Mort. Ella m’ha mirat i m’ha fet un gest amenaçador. Si us plau, deixeu-me el vostre cavall perquè pugui marxar de la ciutat i defugir el meu destí. Me n’aniré a Samarra; allà la Mort no em trobarà”. El mercader va deixar-li el cavall, i el servent el va muntar, va clavar-li els esperons a cada flanc i va marxar galopant tan ràpid com podia l’animal. Més tard, el mercader arribar-se fins el mercat i em va veure dreta enmig de la gentada. Se’m va acostari em va dir: “¿Per què has fet un gest amenaçador al meu servent quan l’has vist aquest matí?”. “No era cap gest amenaçador”, vaig dir jo, “No més un gest de sorpresa. He quedat parada de veure’l a Bagdad, perquè l’esperava aquest vespre a Samarra”.

    – Una de les moltes coses que em fascinen dels llibres en paper és la seva materialitat pura. Els llibres electrònics viuen fora de la vista i del pensament. Són tot ànima sense carn, sense textura, sense pes. se’t poden ficar al cap, però no et poden donar un cop al cap. Però el llibres impresos tenen cos, presència.

    – Reflexionar sobre la diferència entre preguntar: “Com et trobes?” i “Vols que et pregunti com et trobes?”.

    – Els pares s’haurien d’esforçar al màxim per no ser infeliços

Deixa un comentari

